Odchudzanie i oczyszczanie

Chrom z zieloną herbatą cynk+B6 30kaps Chrom z zieloną herbatą cynk+B6 30kaps
Producent: Gor-Vita
Cena: 12,70 zł
szt.
zobacz więcej
2Be Slim dwie fazy odchudzania 60tabl 2Be Slim dwie fazy odchudzania 60tabl
Producent: Colfarm
Cena: 29,10 zł
szt.
zobacz więcej
Adipobonisan ułatwia odchudzanie 25sasz Adipobonisan ułatwia odchudzanie 25sasz
Producent: Bonimed
Cena: 18,30 zł
szt.
zobacz więcej
Apple Gold ocet jabłkowy 90kaps Apple Gold ocet jabłkowy 90kaps
Producent: LANGSTEINER
Cena: 46,70 zł
szt.
zobacz więcej
Be Slim Aquaminum walka z celulitem 30tabl Be Slim Aquaminum walka z celulitem 30tabl
Producent: Colfarm
Cena: 22,40 zł
szt.
zobacz więcej
Be Slim Garcinia Cambogia 60kaps Be Slim Garcinia Cambogia 60kaps
Producent: Colfarm
Cena: 28,80 zł
szt.
zobacz więcej
Be Slim zielona kawa na odchudzanie 30tabl Be Slim zielona kawa na odchudzanie 30tabl
Producent: Colfarm
Cena: 33,90 zł
szt.
zobacz więcej
Biq Gryk 60 sasz zapobiegaj nadwadze Biq Gryk 60 sasz zapobiegaj nadwadze
Producent: Mir-Lek
Cena: 13,00 zł
szt.
zobacz więcej
Biq Gryk MAX 60 sasz Biq Gryk MAX 60 sasz
Producent: Mir-Lek
Cena: 12,50 zł
szt.
zobacz więcej
Chlorella 500tab Chlorella 500tab
Producent: MERIDIAN
Cena: 51,90 zł
szt.
zobacz więcej
Chlorella BIO ekologiczna 400tabl Chlorella BIO ekologiczna 400tabl
Producent: MyVita
Cena: 31,70 zł
szt.
zobacz więcej
Chlorella super alga 200tabl Chlorella super alga 200tabl
Producent: MERIDIAN
Cena: 23,10 zł
szt.
zobacz więcej

Odchudzanie i oczyszczanie

Nadwaga i otyłość stają się coraz większą plagą w globalnym społeczeństwie. Siedzący tryb życia, stres, niska codzienna aktywność fizyczna — poruszanie się samochodami zamiast spacerów, czy jazdy rowerem, a przede wszystkim zły sposób odżywiania, wpływają na rozwój tych schorzeń zarówno u dzieci, jak i u osób dorosłych. Nadmiar masy ciała wywołany jest dodatnim bilansem kalorycznym, czyli zjadaniem za dużych ilości pokarmu w stosunku do indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego.

Otyłość to choroba o przebiegu zapalnym, która stanowi zagrożenie dla zdrowia człowieka. Tkanka tłuszczowa, która powstaje w wyniku zjadania za dużej liczby kalorii, jest miejscem, w którym odkładane są substancje szkodliwe i toksyny.

Otyłość lub nadwaga co robić?

Pierwszym krokiem w stronę dobrej zmiany jest fakt, że zauważyliśmy problem i chcemy to zmienić. Warto zastanowić się co w naszym życiu przyczyniło się do tego, że nastąpił u nas przyrost masy ciała. Czy był to stały przyrost masy ciała, czy kilogramy pojawiły się nagle? Warto również skonsultować się z lekarzem, który zleci wykonanie badań i ustali ewentualne powody przyrostu kilogramów. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie swojego prawidłowego zapotrzebowania kalorycznego, które można wyliczyć za pomocą kalkulatorów znajdujących się w internecie lub udać się do specjalisty — dietetyka, który wyliczy wszelkie niezbędne wskaźniki i pokieruje całym procesem redukcji masy ciała.

Co jeść przy nadwadze?

Diety kojarzą się z ogromnymi restrykcjami, przechodzeniem na detoks, wyrzeczeniami i głodowaniem. Nie jest to prawda! Indywidualnie dobrana dieta, która jest prawidłowo zbilansowana, nie da uczucia głodu, a wspomoże redukcję masy ciała i zapewni dobre samopoczucie. Aby spożywane potrawy były sycące i dostarczały wszystkich niezbędnych składników, muszą zawierać podstawowe składniki odżywcze tj.białko, tłuszcze i węglowodany, a także witaminy i minerały. Wybierając produkty białkowe, warto decydować się na chude mięsa, chude mleko i przetwory mleczne oraz nasiona roślin strączkowych. Białko jest ważnym składnikiem diety, ponieważ w organizmie pełni różne ważne funkcje, m.in. buduje tkanki i narządy oraz jest konieczne do prawidłowego działania układu odpornościowego i hormonalnego. Z kolei tłuszcze są niezbędne do funkcjonowania układu krwionośnego i nerwowego, wpływają także na gospodarkę lipidową organizmu. Wybierając tłuszcze do diety najlepiej decydować się na te pochodzenia roślinnego — oliwę z oliwek, olej rzepakowy, słonecznikowy itp. Są one źródłem kwasów tłuszczowych, które wspierają pracę całego organizmu i przeciwdziałają występowaniu chorób. Jeśli chodzi o tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, warto skupić się na tych pochodzących z tłustych ryb, takich jak, łosoś czy makrela. Są one źródłem kwasów omega 3, które nie są syntezowane w organizmie i trzeba je dostarczać z pożywieniem. Ostatni z elementów odżywczych są węglowodany. Ich najlepszym źródłem będą grube kasze (np.gryczana), pełnoziarniste makarony i pieczywo pełnoziarniste, a także warzywa i owoce. Mówiąc o węglowodanach, trzeba wspomnieć o błonniku, który daje uczucie sytości, pełności w żołądku po posiłku, działa również w jelitach jak swego rodzaju czyścik, który oczyszcza jelita z toksyn i substancji szkodliwych, poprawia także pracę jelit i reguluje proces wypróżnień, a tym samym oczyszczanie organizmu. Jeśli chodzi o witaminy i składniki mineralne, ich źródła znajdują się we wszystkich produktach, które są spożywane — warzywa, owoce, kasze, makarony, nasiona strączkowe, oleje i wiele innych.

Kolejnym krokiem, który trzeba wprowadzić, jest codzienna aktywność fizyczna. Jeśli zmagasz się z dużą otyłością, zacznij od spacerów, początkowo mogą trwać nawet kilka minut, a z biegiem czasu, gdy zyskasz więcej energii, organizm pozwoli Ci na więcej. Ważna jest regularność, ponieważ tryb życia współczesnych ludzi jest głównie siedzący, a to skutkuje osłabieniem organizmu i przyrostem masy ciała.

Jak długo można być na tej diecie?

To jest bardzo dobre i ważne pytanie, ponieważ odpowiedź na nie pewnie wielu osobom się nie spodoba. Cały wyżej opisany proces wprowadzania zmian jeśli ma być skuteczny, musi być zachowany przez całe życie. Nie powinno się tego traktować jako kolejną kilkutygodniową dietę pełną wyrzeczeń i smutku. Trzeba zmienić całe swoje życie — sposób jedzenia, a także włączyć regularną aktywność fizyczną, odpowiednie nawodnienie, a gdy sobie uświadomimy, że to jest rzeczywiście dobre dla nas i naszego zdrowia przyjdzie nam to z większą łatwością. Redukcja masy ciała nie będzie trwała do końca życia, gdy kilogramy zostaną zredukowane, wtedy wyliczona zalecana kaloryczność posiłków będzie utrzymywać prawidłową masę ciała.

Czym wspomagać odchudzanie?

W prawidłowo zbilansowanej diecie są wszystkie niezbędne składniki, jednak każdy człowiek jest inny i może mieć indywidualne potrzeby wynikające z wielu przyczyn. Wśród składników, na które warto zwrócić uwagę, będzie młody zielony jęczmień- jest on źródłem błonnika i witamin. Świetnie sprawdzi się jako dodatek do koktajli i smoothy owocowo-warzywnych. Dla osób mających problem z wypijaniem zalecanej ilości płynów polecamy dostępne w naszym sklepie mieszanki ziół i roślin, a także herbaty, które będą dobrą alternatywą dla zwykłej wody, zwłaszcza jeśli nie doda się do nich cukru i słodzików. Wypicie ziołowego naparu o pięknym zapachu będzie przyjemniejsze dla osób, którym nie smakuje sama woda.

 

Bibliografia:

[1] Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu, pod red. J. Gawęckiego, 2012, Warszawa, PWN.

[2] Fitoterapia i leki roślinne, E. Lamer-Zarawska, PZWL, 2013

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium